Egypt T.V Talk Show Suspended For Disrespectful Statements About Women


Egypt’s media authority has banned a show for 15 days after complaints rose about a comment made on it. The guest on the show, Tamour al-Sobky who claims that his comment was taken out of context, suggested that almost a third of the country’s women were unfaithful to their husbands. He had said; “almost 30% of women, especially in Upper Egypt, have the tendency to be unfaithful” and “many women have extramarital affairs while their husbands work abroad to earn their living”.

See Also: South African Gold Mine Collapses Near Baberton

He’d gone on to suggest that women cheated because marriage life was boring and they in turn were immoral. For the statements that were aired in an interview, as far back as December, the unfortunate comments only became widely criticized when part of the clip was posted on social media and the torrent of both female and male outrage came crashing down.

The interview has even garnered him death threats which led to his taking to his widely followed Facebook page; Diary of a Suffering Husband; to apologize for the statements. He comments that his own mother is from Upper Egypt, a conservative region that is often a source of jokes in the country.


See Also: These Men Who Support Rape Were Scared Of A Group Of Women Boxers

Broadcaster CBC where the initial interview aired, has also apologized, saying in a statement that the video of Mr Sobky was part of a long discussion and that the programme’s host had immediately rejected and refuted the remarks. The media authorities reportedly issued a statement to the effect that Egyptian women needed to be respected and said that the move was partly intended to show support for a lawsuit filed against Mr Sobky accusing him of offending public morals, the website Egypt Independent reported.

The media body also called on TV channels to boycott Mr Sobky while human rights groups share their concerns about freedom of expression in Egypt. This is due to the number of other TV programmes that the country has had taken off air, for less public involvement than in this particular case. In those cases, they were either accused of making fun of the Egyptian army or president Abdul Fattah al-Sisi.